Co mnie powstrzymuje?


Half shyOd kilkunastu dni, nie nawiązywałam do “7 Nawyków Skutecznego działania”, gdyż ciągle znajdywałam ciekawsze tematy. A to “Porozumienie bez przemocy”, a to wydanie mojej książki… A przyczyną był prozaiczny fakt, że na końcu rozdziału o pierwszym nawyku był zestaw ćwiczeń do zrobienia…

Obawa czy lenistwo?

2012_10_21 pytanieNo cóż, lęk przed stanięciem w prawdzie oraz pewna niechęć do pracy nad sobą sprawiły, że odsuwałam od siebie czas ćwiczeń. Ale dziś postanowiłam spróbować rozpocząć proponowany przez Coveya 30-dniowy test proaktywności oraz ćwiczenia które proponował.

Czas na pierwsze ćwiczenie

2012_10_21 exercise smallNajprostsze z nich, ale wiele dające to obserwacja języka swojego i swoich bliskich. Jak często w mowie padają sformułowania: “ach gdybym tylko”, “nie mogę”, “muszę”… Na razie zacznę od tego ćwiczenia, a później spróbuję pozostałe. Jeśli uda mi się wychwycić odpowiednie przykłady opiszę je na blogu. Tobie też proponuję taką obserwację. Proszę podziel się ze mną wynikami tego ćwiczenia.

Skomentuj

